Co zostało z Twoich postanowień noworocznych?

Jaki to był pomysł? Gimnastyka codziennie rano? Dwa razy w tygodniu iść na siłownię? Codzienne brzuszki i pompki? I co zostało z tych postanowień?
Po kilku miesiącach postanowienia noworoczne są z reguły już tylko wspomnieniem. Najczęściej powodem tego jest nic innego jak rezygnacja. Najpierw wykonuje się sumiennie, co było zaplanowane, później motywacja do ćwiczeń zanika. Nie tylko nad dobrą formą, ale i nad motywacją trzeba popracować, a wtedy się uda.

Czemu mają służyć ćwiczenia?

Postanowienie o treningu robi się z myślą o jakimś celu. Dla niektórych jest to chęć schudnięcia. Innym chodzi o satysfakcję, jaką daje wysportowane ciało. Może chodzić o konkrety jak płaski brzuch. Motywacją do ćwiczeń fizycznych może być także chęć wzmocnienia się psychicznie. I na początku, kiedy pamięta się jeszcze o celu, jest zapał do ćwiczeń. Z czasem świadomość, po co się to robi, słabnie. Motywacja do ćwiczeń nie zaniknie, jeśli będzie się pamiętać o swoim celach. Trzeba sobie przypominać, czemu ma to służyć. Pomocna jest wizualizacja efektu połączona z odczuwaniem pozytywnych emocji.

Motywacja do ćwiczeń – skuteczne sposoby

Skutecznych pomysłów, by wytrwać, jest więcej. Jednym z nich jest nagradzanie się za osiągnięcie jakiegoś etapu. Udało się schudnąć 5 kg? To w nagrodę można sobie kupić nową sukienkę. Większa jest motywacja do cwiczen, jeśli ma się na nie wydzielone miejsce. Może to być oddzielny pokój, ale też wyodrębniona część w sypialni. Wspólny trening z inną osobą także pomoże wytrwać. Inny pomysł to zapisywanie postępów. Jeśli chodziło o płaski brzuch, można co pewien czas zmierzyć się w tym miejscu centymetrem. Zaznaczanie w kalendarzu ściennym dni, kiedy się ćwiczyło, zadziała na podobnej zasadzie. Jeśli tyle się udało, to jest naturalna chęć, by wytrwać.

Motywacja i poczucie własnej wartości

Bardzo ważne jest także uświadomienie sobie, że ten wysiłek podejmuje się przede wszystkim dla siebie, dla swojego zdrowia, szczęścia, dla pięknej sylwetki. To mocno wzmacnia motywację. Jeśli ten sposób nie podziała, to nie motywacja jest tu problemem, a trzeba popracować nad poczuciem własnej wartości.
O motywację do ćwiczeń trzeba się zatroszczyć, wtedy z realizacją postanowień nie będzie żadnych problemów. By zacząć jeszcze raz, nie trzeba czekać do nowego roku.